Trei sfaturi pentru îmbunătățirea încrederii în sine. De ce să nu le aplici chiar de acum?

Autorul articolului: Alexandra-Valentina Dumitru |
Data publicării:
| Categorie: Wellness
Freepik.com
Freepik.com

Când te confrunți cu o provocare mare, unde potențialul eșec pare să pândească la fiecare colț, poate ai auzit acest sfat înainte: „Fii mai încrezător.” Și cel mai probabil, asta este ceea ce gândești când îl auzi: „Dacă ar fi fost atât de simplu.”

Dar ce este încrederea? Este convingerea că ești valoros, demn și capabil, cunoscută și sub numele de stimă de sine, adaugă optimismul care vine atunci când ești sigur de abilitățile tale și, apoi, întărit de acestea, acționezi curajos pentru a face față unei provocări direct. Aceasta este încrederea. Transformă gândurile în acțiune.

De unde vine încrederea? Există mai mulți factori care influențează încrederea. Unu: ceea ce te naști, cum ar fi genele tale, care vor influența lucruri precum echilibrul neurochimicalelor din creierul tău. Doi: cum ești tratat. Aceasta include presiunile sociale din mediul tău. Și trei: partea pe care o controlezi tu, alegerile pe care le faci, riscurile pe care le asumi și modul în care gândești și răspunzi la provocări și eșecuri. Nu este posibil să separăm complet acești trei factori, dar alegerile personale pe care le facem joacă un rol major în dezvoltarea încrederii.

Deci, ținând cont de câteva sfaturi practice, avem de fapt puterea de a ne cultiva propria încredere.

O alegere dureroasă: calea pasiunii sau calea sigură. Cum știi dacă ai ales drumul corect în viață?

Sfatul 1: O soluție rapidă. Există câteva trucuri care îți pot oferi un impuls imediat de încredere pe termen scurt. Imaginează-ți succesul când începi o sarcină dificilă, ceva la fel de simplu precum ascultarea de muzică cu bas profund, poate promova sentimente de putere. Poți chiar să adopți o postură puternică sau să îți faci un discurs motivațional.

Sfatul 2: Crede în capacitatea ta de a te îmbunătăți. Dacă cauți o schimbare pe termen lung, consideră modul în care gândești despre abilitățile și talentele tale. Crezi că sunt fixe de la naștere sau că pot fi dezvoltate, ca un mușchi? Aceste credințe contează deoarece pot influența modul în care acționezi când te confrunți cu eșecuri. Dacă ai o mentalitate fixă, însemnând că crezi că talentele tale sunt blocate, s-ar putea să renunți, presupunând că ai descoperit ceva la care nu ești foarte bun. Dar dacă ai o mentalitate de creștere și crezi că abilitățile tale se pot îmbunătăți, o provocare este o oportunitate de a învăța și de a crește. Neuroștiința susține mentalitatea de creștere. Conexiunile din creierul tău devin mai puternice și cresc prin studiu și practică. De asemenea, s-a constatat că, în medie, oamenii care au o mentalitate de creștere sunt mai de succes, obținând note mai bune și descurcându-se mai bine în fața provocărilor.

Sfatul 3: Practică eșecul. Confruntă-te cu ideea că vei eșua uneori. Toți o facem. J.K. Rowling a fost respinsă de douăsprezece editori diferiți înainte ca unul să accepte "Harry Potter". Frații Wright au construit pe baza încercărilor eșuate din istoria zborului, inclusiv unele ale lor, înainte de a proiecta un avion de succes. Studiile arată că cei care eșuează în mod regulat și continuă să încerce sunt mai bine echipați pentru a răspunde provocărilor și eșecurilor într-un mod constructiv. Ei învață cum să încerce strategii diferite, să ceară sfaturi altora și să persevereze.

Un preot răspunde la întrebarea: Ne vom revedea animalele de companie în Rai?

Așadar, gândește-te la o provocare pe care vrei să o abordezi, realizează că nu va fi ușor, acceptă că vei face greșeli și fii blând cu tine când le faci. Fă-ți un discurs motivațional, ridică-te și mergi înainte. Entuziasmul pe care îl vei simți știind că, indiferent de rezultat, vei fi câștigat cunoștințe și înțelegere mai mare. Aceasta este încrederea.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Astrosens și pe Google News

Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite
Get it on Google Play


DC Media Group Audience


pixel