75% dintre români dau mai puțini bani pe mâncarea de Paște, iar 83% dintre aceştia spun că vor petrece sărbătorile Pascale acasă.
Conform studiului realizat de Reveal Marketing Research, aceste procente sunt asemănătaore celor înregistrate în 2019.
Studiul şi-a propus să afle mai multe detalii despre cum se pregătesc românii în aşteptarea sărbătorilor de Paşte şi în ce măsură comportamentele şi nevoile acestora s-au schimbat comparativ cu studiul similar desfăşurat în 2019.
Totodată, 24% dintre respondenţi menţionează că se vor duce în vizită la rude, iar 11% că vor călători, în ţară sau în străinătate.
'Observăm că tradiţia se păstrează, cei mai mulţi dintre români urmând să îşi petreacă Paştele în familie, cu partenera/ul de viaţă (71%), copiii (52%) sau părinţii (49%).
Petrecerea sărbătorii împreună cu grupul de prieteni este menţionată într-o mai mare măsură de cei tineri cu vârste cuprinse între 18-24 de ani (37% vs. 24% total eşantion).
Dacă ne referim la românii angajaţi (72%), descoperim că jumătate dintre aceştia (48%) vor beneficia de o vacanţă prelungită de Paşte, cu o medie de 3 zile libere suplimentare, pe lângă cele legale', susţin autorii studiului.
În ceea ce priveşte interesul pentru tradiţii şi obiceiuri de Paşte, 78% dintre români intenţionează să meargă la slujba de Înviere, iar 45% obişnuiesc să postească.
Dacă în 2019, procentul celor care voiau să meargă la biserică în noaptea de Înviere era de 83%, anul acesta 76% şi-au manifestat această intenţie, într-o manieră semnificativ mai mare femeile comparativ cu bărbaţii (81% vs. 72%)
Conform datelor studiului, 45% dintre români ţin post înainte de sărbătorile Pascale - 19% dintre aceştia postesc în Săptămâna Mare, 16% postesc doar miercurea şi vinerea, iar 10% ţin tot postul.
Planificarea bugetului de Paşte: mese mai puţin îmbelşugate anul acesta pentru 75% dintre români
Cei mai mulţi dintre români declară că vor aloca un buget similar celui de anul trecut pe produse alimentare cu ocazia sărbătorilor de Paşte (51%), în timp ce 24% vor aloca un buget mai mic.
În contextul scumpirilor accentuate de la lună la lună, în ambele scenarii, românii vor avea o masă de Paşte diferită în acest an, fie că ne referim la reducerea numărului de produse cumpărate sau la alegerea celor mai mici preţuri.
36% dintre români au declarat că vor creşte bugetul cu un procent între 10% şi 20%, în timp ce 31% dintre cei intervievaţi au menţionat creşteri ale bugetelor alocate între 20% şi 30%. Referitor la principalele categorii de produse alimentare pe care românii intenţionează să le achiziţioneze, aceştia consideră că vor aloca într-o mai mare măsură bugete mai generoase pentru legume/ zarzavaturi (31%), carne (29%), lactate/brânzeturi (27%), ouă (24%) şi băuturi alcoolice (16%).
Cumpărăturile din piaţă sau direct de la producători sunt următoarele în topul preferinţelor românilor, în special pentru legume, zarzavaturi (44%), lactate, brânzeturi (33%) şi ouă (27%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 3 - 7 aprilie 2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban şi rural.
Sursa: AGERPRES (AS - autor: Nicoleta Bănciulea, editor: Oana Tilică)
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Astrosens și pe Google News